Crònica Diada Festa Major de Canet (25.06.17)

Canet de Mar és una plaça (carrer) on ens agrada actuar; ens hi sentim molt ben acollits i el públic que omple el carrer Ample és entregat  i entusiasta; dels 3 anys que hi hem actuat sempre ens n'hem endut un molt bon sabor de boca i és per això que any rere any ens agrada tornar-hi; és clar que en Ferran, l'speaker del balcó, també hi fa (i molt) perquè l'ambient sigui el que és. Un reconeixement per la seva tasca.

Actuàvem a Canet en el marc de la Festa Major i just una setmana després del viatge a Pego, al País Valencià. En aquesta ocasió, més de 100 camises 'maduixotes' es van aplegar ahir a la plaça. Les pinyes, atapeïdes i molt compactes, van fer que tot fos més fàcil.

Després dels pilars d'entrada de rigor, plantàvem ja en primer ronda el 3d7, castell insigne fins ara del que portem de temporada; el 3d7, tot i que amb un petit tremolí constant, es va mostrar sòlid en tot moment; l'esclat de la plaça en dibuixar-se l'aleta, després d'un silenci imperant durant el temps de carregar-se el castell, són dels que fan afecció, d'aquells que arriben al cor del casteller amagat dins la pinya; important també l'estrena d'una nova acotxadora que permet ampliar les possibilitats de canalla per a pujar dalt els castells.

Si el 3d7 es va mostrar sòlid, el 4d7 es va mostrar del tot ferm, impecable; sembla que ja el tornem a tenir on havia estat sempre: un castell que ens duia plena confiança i que servia per poder obrir plaça en moments importants. La pregunta del cronista ara ja és saber a quin dels dos castells, si al 3 o al 4, arribarà primer el torn de posar-hi una agulla al mig; s'accepten apostes...

I per tancar ronda de castells el 5d6, castell que cal rodar, i ahir era un bon dia per fer-ho, per si es vol pensar en pujar-lo un pis més, ja sigui més tard o més d'hora.

Finalment, per tancar l'actuació (a més a més dels dos pilars de 4 de sortida), el 9è pilar de 5 de la temporada al que, sobtadament, i potser empesa per l'eufòria del moment, va semblar que la pinya demanava un pis més...

A plaça vam estar acompanyats pels Castellers de Sant Feliu de Llobregat, els magentes; molt bona companyia i molt bona col·laboració a pinyes; malgrat algunes baixes importants, i especialment en pisos superiors i de canalla, van bastir el 4d6, la torre de 6 (treballada) i el 3d6. A l'octubre serà el nostre torn en fer-los la visita al Baix Llobregat.

Fins llavors però, cal molta feina a fer per gaudir d'un estiu madui7ot!

Castellers de l'alt Maresme: p4+p4xs, 3d7, 4d7, 5d6, 2xp4

Castellers de Sant Feliu: p4, 4d6, 2d6, 3d6, p4

Crònica Trobada de Muixerangues a Pego (País Valencià)

El viatge i l'actuació castellera a Pego (País Valencià) ha estat, fins ara, la nostra actuació més lluny fora de l'alt Maresme. Convidats per la Muixeranga de Pego, ens vam desplaçar fins a la Marina Alta per participar en una trobada de muixerangues i bastir-hi allí els nostres castells.

Més de 6 hores d'autocar (amb parades incloses) tant d'anada com de tornada, que sí, que van fer el viatge llarg però que es van veure recompensats per la bona acollida que vam tenir i també, per la bona actuació castellera que hi vam poder plantar.

Arribats a Pego el dissabte a la tarda, el primer que vam descobrir va ser el 'caloret' de l'estiu valencià: 35º a plaça! el sol fet de descalçar-se per pujar el tronc ja podia suposar la primera cremada a les plantes dels peus...

A les 6 de la tarda ens trobàvem amb les Muixerangues participants de la Trobada: la Muixeranga de Pego, el Ball dels Locos de l'Olleria, la Muixeranga de Cocentaina i la Colla Corball. Tot seguit, iniciàvem una cercavila pels carrers de la vila on vam aprofitar per bastir alguns pilars de 4. Arribats a plaça, les diferents colles entràvem ordenadament a mesura que ens anaven anunciant; per donar la benvinguda a la gent que es congregava a la plaça, vam bastir un pilar de 4 per sota.

La Diada va començar amb danses tradicionals i posteriorment amb una primera ronda de figures de les colles de muixerangues; les muixerangues, a diferència dels castells, no cerquen l'alçada en les seves figures sinó que cerquen més una plasticitat  inspirada en diferents motius que poden ser culturals, religiosos...; també abans de cada aixecada de la figures de les diferents muixerangues, hi havia l'explicació pertinent del que representava cadascuna a càrrec d'un narrador a plaça. Amb tot, un p4xs de la Colla del Corball, que era el seu primer p4xs, va ser molt celebrat per aquesta muixeranga.

Al nostre torn, vam iniciar l'actuació amb el 3d7; estava previst aixecar-lo en 2ª ronda, però el cansament i la calor sufocant a plaça va dur a la Tècnica a avançar l'intent del 3d7 per evitar que una espera massa llarga pogués perjudicar l'intent (especialment delicada era la situació de la canalla); un 3d7 que a més a més, per baixes forçoses, presentava estrenes a pràcticament tots els pisos del tronc: a baixos, a segons, a terços i també a dosos; un repte doncs bastir el 3d7! una vegada l'intent va ser validat però, no es va mostrar gens esquiu sinó que, contràriament, va ser bastit amb més suficiència del que potser s'esperava; potser prova de la maduresa que la colla té d'aquest castell. A destacar el silenci a plaça, i l'esclat de tot el públic en dibuixar-se l'aleta: no era per menys: era el primer castell que es veia en una plaça a la comarca de la Marina Alta i a més a més un castell de 7 pisos!

Una vegada acomplert el màxim objectiu de la Diada, la resta de castells, el 3d6 amb l'agulla i el 4d6 van servir per acabar de gaudir de la diada i poder rodar castellers en les diferents posicions, qüestió sempre necessària.

I com és habitual, per tancar la Diada hi vam posar la cirereta en forma de P5, també molt celebrat per la parròquia local.

Una vegada finalitzada la Diada, i havent complert amb escreix amb el castells, la festa  i la disbauxa ja va començar a fer acte de presència en els components de la colla: ballades conjuntes amb membres de les muixerangues a plaça, remullades al cap de colla i al president a la mateixa font de la plaça, i, especialment, una nit de concerts que es va allargar fins ben entrada la matinada però de la qual no explicarem els efectes que la cassalla va produir entre alguns ‘maduixots’ i ‘maduixotes’

I no tancarem la crònica sense abans mencionar la bona gastronomia que ens van oferir la Muixeranga de Pego en forma de coques diverses (sobrassada, pèsols, escalivada...) en forma de figatells i en forma d'arròs a la pegolina; només per aquests tasts ja va pagar la pena el viatge fins a terres valencianes! Se'ns presenta un gran repte per a la tornada en forma de benvinguda!

Cap de setmana castells, lluny, però que ha valgut la pena tant en forma de descoberta de Pego, de convivència interna de la colla i per l'esforç reeixit d'haver dut tant lluny un castell de 7 pisos.

A partir d'ara però encarem la temporada de Festes Majors prop de casa i per pensar en fer un pas més caldrà que ens hi apleguem tots; la primera parada: diumenge 25 de juny a Canet! Som-hi!

Castellers de l'Alt Maresme: P4xs, 3d7, 3d6a, 4d6, P5, 2xP4: a la cercavila: P4xs, P4, P4, 2xP4

Fotografia de grup amb les muixerangues i els castellers:

Crònica Diada Firasud (11.06.2017)

Després d’un cert regust amarg per la Diada de la Fira de la Cirera al Papiol del cap de setmana passat amb 2 intents desmuntats de 3d7 (castells que es presentaven molt ferms però que van tenir problemes al pom de dalt), la Diada de Firasud al barri de Poblenou, a Pineda, actuant amb solitari, es va plantejar com una diada per rodar castells de 6 amb moltes novetats als troncs, i també, per dur a plaça la primera torre de 6 lleugera de la colla (amb terços a segons i quartes a terces).

Més de 80 membres de la colla es van personar a plaça, i amb una hora escassa es van bastir tots els castells i pilars plantejats; estrenes de posicions als pilars de 4, estrenes també de posicions en el 4d6, al 3d6 i el 3d6a amb agulla, tots ells bastits i descarregats amb molta solvència, i la cirereta del pastís amb l’estrena a plaça d’una torre de 6 lleugera que per poc que us pugui, s’ha d’anar poder rodant a plaça de cara a imaginar reptes més grans i majúsculs. També, i com no, per completar la diada, el pilar de 5.

Diada de rodatge, necessària per poder prendre embranzida de cara als propers reptes, ja més majúsculs, que ens esperen just les properes setmanes: el viatge més llarg que mai hàgim fet fins ara a Pego (Alacant, País Valencià) i la sempre festiva i acollidora diada Festa Major de Canet el diumenge 25 de juny.

Allà us esperem!

Castellers de l’Alt Maresme: 2xP4, 3d6, 2d6, 4d6, 3d6a, P5 i 2xP4

Crònica Diada Joan Sol a Vilafranca

Molt bona diada castellera la d’aquest diumenge a Vilafranca convidats pels  Xicots i acompanyats dels Moixiganguers, els Castellers de Cornellà. Grans castells i bons castells per part de totes les colles i molta agilitat a l‘hora de bastir els castells (poc més d’una hora i mitja per completar tots els castells).

El nostre objectiu per aquesta diada era la clàssica de 7, amb la voluntat d’acabar de consolidar del tot els castells de la gama bàsica de 7 per poder començar ja a mirar més enllà.

Com és habitual aquesta temporada, vam obrir amb un parat 3d7per prendre confiança de cara al 4d7, que últimament s’ha mostrat més esquerp. El 4d7 però, va resultat molt més sòlid del que hom es podia arribar a esperar. Bastit pas a pas, amb bones mides, i ferm a la base de la pinya, el 4 no va patir en cap moment i es va carregar i descarregar amb suficiència. Els 2 castells de 7 al sac!

A tercera ronda, la torre de 6, curiosament, ens permetia anotar-nos (després de descarregar-la passàvem comptes) tot just la 2ª clàssica de 7 de la nostra història. Potser ja tocarà mostrar a plaça la torre de 6 lleugera de pes..

I per arrodonir la diada, el valor segur del pilar de 5 (massa ben acostumats fins i tot, esperem no haver de lamentar mai la seva absència).

De la resta de la diada, com no, destacar que vam poder gaudir dels castells de 8 tant de Xicots (just també celebraven els 250 castells de 8 bàsics descarregats, 100 3d8 i 150 4d8) com del 3d8 de Moxiganguers (un 3 que sembla apuntar maneres), i fins i tot d’una torre de 7 de Xicots agafada amb una pinya amb mides de folre. I destacar també el treballat 5d7 de Castellers de Cornellà, mostra que el 5d7 no pot ser mai considerat un castell fàcil.

Gran diada amb molt ambient casteller, bon ambient a plaça (és clar que estàvem a Vilafranca) i molta ajuda a pinyes; amb ganes de repetir l’any vinent!

Moxiganguers d'Igualada: 2d7, 3d8, 5d7, Vd5

Castellers de Cornellà: 3d7, 5d7, 4d7, p4ps+p4

Castellers de l'Alt Maresme: 3d7, 4d7, 2d6

Xicots de Vilafranca: 3d8, 2d7, 4d8, Vd5

El nostre 3d7 de Vilafranca!

Crònica de les diades de la Fira de la Maduixa a Sant Pol (dissabte 13 de maig) i de la XIX Diada Castellera Festes de Maig de Badalona (diumenge 14 de maig)

Cap de setmana de ressaca després de la celebració del 3r aniversari que a més a més presentava doble actuació; dissabte al migdia a la Fira de la Maduixa a Sant Pol i diumenge, també al migdia, a Badalona. La ressaca, efectivament, va afectar el número de camises que vam ser capaços de dur a plaça en ambdues jornades tot i que cal dir que entre les dues jornades es van arribar a mobilitzar un total de 90 castellers, que no és poc.

Cap de setmana de números rodons: a Sant Pol vam celebrar el castell número 300 (comptant castells de 6 i pilars de 5) de la nostra petita història; els números són fàcils de fer: 3r aniversari, 300 castells, sortim a 100 castells per temporada!

I l'altre número rodó: a Badalona vam completar el castell de 7 número 40 des d'aquell primer 4d7 d'un mes de novembre de l'any 2014 a Mataró; arribarem al centenar la temporada vinent?

Del cap de setmana, destacar les estrenes en posicions de canalla el dissabte a Sant Pol i el fet d'haver dut el 3d7 a Badalona, seguint l'objectiu de dur castells de 7 a les places on actuem, ja siguin a plaça pròpia o fora de casa.

De la diada de les Festes de Maig a Badalona, remarcar el bons castells de 7 de Micacos i d’Esplugues, destacant el primer 7d7 de la temporada dels de Badalona i la lleugeresa dels castells dels Cargolins, pensant evidentment, en alçar-los un pis més.

I per últim, no volem deixar d’apuntar l'excels àpat gastronòmic que ens van oferir al seu local els Micacos de Badalona!! només per si soles unes faves a la catalana ja justificaven el viatge fins  Badalona!

El 3d6 de Sant Pol que representava el castell número 300 de la nostra petita història!